Senin, 23 November 2015

Saya tidak berada dalam nikmat Mengambil Statin Sebagai Rawatan Untuk Masalah Kolesterol Tinggi

Saya tidak berada dalam nikmat Mengambil Statin Sebagai Rawatan Untuk Masalah Kolesterol Tinggi

Cuba pertimbangkan! Apakah kolesterol yang tinggi bacaan disebabkan oleh kekurangan statin dalam badan? Sudah tentu tidak! Idea ini adalah tidak masuk akal. Bacaan tinggi tentunya telah disebabkan dengan cara lain. Ia adalah jelas lebih wajar untuk menangani punca masalah daripada untuk memperkenalkan pembolehubah lain ke dalam perkara itu, terutama apabila yang berubah-ubah baru - dalam kes ini, statin - terlalu sering menghasilkan serius, masalah kesihatan menyakitkan sendiri, kadang-kadang kekal. Saya cadangkan kepada anda bahawa sebab yang paling mungkin paras kolesterol yang tinggi adalah pengekalan cecair yang disebabkan oleh sensitiviti kepada garam, dan bahawa kolesterol yang tinggi, bersama-sama dengan lain-lain gejala yang lebih serius masalah jantung, mudah dan pantas diturunkan dengan mengelakkan garam dan makanan masin. Teruskan! - Cuba ia! - Kurangkan pengambilan garam dan makanan yang masin! Anda akan berasa jauh lebih baik!

Seseorang tidak pada statin adalah seperti ikan tidak menunggang basikal. Oleh yang saya maksudkan bahawa statin adalah seperti banyak digunakan kepada seseorang (dengan atau tanpa kolesterol yang tinggi) kerana basikal adalah untuk ikan. Apakah penggunaan menurunkan atau mencegah kolesterol tinggi - hanya satu gejala penyakit jantung - dan dengan cara tidak gejala yang paling serius, jika memang ia adalah serius atau penting pada semua? Terutama kerana statin agak mahal dan terlalu ramai orang juga mempunyai menyakitkan, tahan lama kesan sampingan.

Jika anda ingin meningkatkan kesihatan jantung anda secara keseluruhan, bukan hanya satu gejala, dan mahu melakukannya dengan selamat, tanpa yang tidak menyenangkan, berbahaya kesan sampingan, maka anda boleh berbuat demikian semata-mata, pantas dan sangat berkesan tanpa statin atau ubat-ubatan lain. Anda hanya perlu untuk mengelakkan garam dan makanan masin. Apabila saya mengatakan bahawa anda 'hanya' perlu melakukan ini, saya harus mengakui bahawa ini bukan semudah mengambil pil. Anda perlu untuk mengelakkan makanan yang paling diproses, kerana makanan yang paling diproses mempunyai banyak garam ditambah kepadanya oleh pengilang. Ini bermakna anda perlu membeli makanan lebih segar dan anda akan perlu untuk memasak sendiri. Tetapi manfaat kesihatan yang terakru daripada pengurangan natrium amat berbaloi: menurunkan kolesterol tinggi, menurunkan tekanan darah tinggi, mengurangkan berat badan yang berlebihan, lebih banyak tenaga dan daya hidup, kecerdasan mental yang lebih besar, tidur yang lebih baik, mengurangkan risiko serangan jantung, strok, jenis 2 kencing manis, kanser, kemurungan, demensia, dan lain-lain

Tidak ada komentar:

Posting Komentar