Senin, 23 November 2015

Apakah Magnet Therapy?

Apakah Magnet Therapy?

Jika anda menghabiskan masa apa-apa di padang golf, anda mungkin melihat bahawa trend yang menarik telah mula meningkat pada tahun-tahun kebelakangan ini di pergelangan tangan yang memakai banyak penggemar penuaan; gelang magnet.

Terapi magnet, yang merupakan isu banyak uji kaji oleh orang Yunani purba, telah sebahagian besarnya terpinggir kerana kekurangan bukti yang menyokong keberkesanannya. Lebih setengah abad yang lalu, banyak kajian tambahan telah dilakukan, dan peralatan tersebut telah tersedia yang mampu mengukur kesan medan magnet pada anatomi manusia dan cara yang lebih tepat dan bunyi secara saintifik.

Walaupun masih terdapat banyak pendapat yang bercampur-campur dalam komuniti saintifik, ramai penyokong penyelesaian perubatan holistik telah merekodkan sebagai berkata bahawa memakai magnet kecil pada badan adalah secara tetap boleh membantu untuk menggalakkan kesihatan yang baik.

Mekanik untuk membuat ia berfungsi masih sebahagian besarnya salah faham. Ia telah dikenali untuk beberapa waktu sekarang bahawa badan manusia meletakkan off medan magnet semula jadi sendiri, dan ia adalah mungkin bahawa pendedahan berpanjangan medan magnet asing boleh mempengaruhinya dengan cara yang boleh membantu untuk meningkatkan kadar metabolik.

Lain-lain menawarkan teori bahawa itu jumlah yang kecil kandungan zat besi dalam darah, yang dipengaruhi pernah jadi sedikit oleh kemagnetan, yang membolehkan ia untuk bekerja. Setiap kali anda melihat gelang yang digunakan dalam terapi magnet, magnet sebenar diletakkan dekat dengan permukaan kulit, dan secara amnya yang berdekatan dengan arteri atau vena utama. Ini membantu untuk menyempurnakan teori bahawa darah sebenarnya dipengaruhi medan magnet yang kuat kami, dan bahawa memakai magnet pada badan menggalakkan peredaran yang lebih baik.

Edaran yang lebih baik membawa kepada penyembuhan lebih cepat daripada kecederaan kecil, seperti luka atau lebam, dan juga menggalakkan kesihatan tulang yang lebih baik. Sebagai penduduk mula umur, dalam keadaan seperti osteoporosis mula menjadi berleluasa, apa-apa yang boleh memanjangkan integriti struktur rangka manusia adalah bernilai melihat ke dalam.

Sebahagian daripada apa yang membuat terapi magnet begitu popular adalah bahawa ia tidak walaupun sedikit invasif. Sama sekali tidak ada rasa sakit, dan magnet benar-benar boleh dipakai pada badan seolah-olah mereka barang kemas.

Beberapa cincin magnet dan gelang bahkan datang dengan hiasan, supaya mereka kelihatan seperti yang bergaya yang mungkin. Jenis-jenis magnet yang digunakan dalam terapi magnet umumnya tidak kehilangan jagaan mereka selama beratus-ratus tahun, yang menjadikan mereka lebih menarik.

Seseorang yang berminat dalam usaha untuk melihat jika ia berbaloi tidak perlu menjalani banyak keseluruhan perbelanjaan tambahan. Gelang magnet tidak terlalu mahal, dan jika mereka dijaga, mereka benar-benar boleh bertahan seumur hidup. Ini kemudahan dan kemampuan saudara, berbanding lain-lain jenis ubat kesihatan holistik, adalah sebahagian daripada apa yang telah dibenarkan terapi magnet untuk menikmati ledakan agak besar populariti.

Kebanyakan orang yang cuba melaporkan penurunan dalam sakit sendi dan otot dari masa ke masa, walaupun mereka mengalami beberapa bentuk artritis. Maklum balas positif seperti itu adalah alasan yang cukup untuk ramai orang untuk mencubanya, dan melihat apa yang semua kekecohan itu kira-kira.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar